Transfer wordt de Belgische commerciële partner van VICELAND  

Antwerpen, 25/01/2017 VICE heeft Transfer gekozen als reclameregie voor de Nederlandstalige en Franstalige VICELAND.

Per meteen zal Transfer exclusief verantwoordelijk worden voor de verkoop van TV-spots van VICELAND in België see here. Ook zal Transfer non-exclusief de non-spot en premium online video inventory voor VICE gaan verkopen. Met deze uitbreiding verstevigt Transfer haar positie onder jongvolwassenen.

VICELAND is de gloednieuwe lifestyle- en cultuurzender van VICE. De Nederlandstalige versie zal vanaf 1 maart 24 uur per dag te zien zijn via het basispakket van Telenet. Zowel de Nederlandstalige als de Franstalige zender zullen in de loop van het tweede kwartaal bij Proximus verkrijgbaar zijn, ook in het basispakket.

VICELAND biedt een mix van sterke internationale programma’s, gecombineerd met lokaal geproduceerde content. Regisseur en Oscarwinnaar Spike Jonze is verantwoordelijk voor de creatie, productie en merkidentiteit van het kanaal.

De premium video content van VICELAND op TV en online verrijkt het Millennial-portfolio van Transfer. Met de toevoeging van VICELAND biedt Transfer de adverteerder toegang tot de allergrootste jongerenmerken. Naast VICELAND vertegenwoordigt de regie immers ook MTV, Comedy Central, Spike, FOX en XITE.

Thijs Boon, CEO van VICE:

We hebben gekozen voor Transfer omdat zij sterke merken representeert die goed aansluiten bij onze cultuur en propositie. Ook delen we een gezamenlijke ambitie om TV-advertising de komende jaren slimmer en creatiever te maken. Het Transfer-team is professioneel en heeft een enorme energie die ik ook dagelijks terugzie bij VICE. Kortom, een betere partner voor de lange termijn kan ik me niet wensen”.

Birgitta De Smet, CEO van Transfer:

“VICELAND sluit naadloos aan op het profiel van Transfer. De bevlogenheid en ambitie waarmee bij VICE gewerkt wordt, is herkenbaar voor de werkwijze van Transfer. Ook ons sterk profiel in de Millennial-doelgroep is een perfecte match. Met hun spraakmakende verhalen en de voor VICE kenmerkende en bijzondere blik op jongerencultuur, verstevigt Transfer zowel online als on air haar positie onder jongeren. Transfer wordt daarmee de go-to partner voor alle merken die Millennials willen bereiken”.