Studio 100 kiest voor Transfer

Antwerpen, 10 januari 2016 – De verkoop van reclameruimte op de Nederlandstalige en Franstalige Studio 100 TV-zenders wordt voortaan verzorgd door Transfer. Transfer neemt het over van SBS Belgium.

De snelst groeiende kinderzender in België sluit zo aan bij de snelst groeiende reclameregie. De Studio 100 TV-zenders zagen het aantal kijkers het afgelopen jaar met 72% stijgen [1].

Momenteel bereiken de Studio 100 TV-zenders dagelijks gemiddeld 103.186 kinderen van 4 tot 14 jaar en in totaal 361.960 kijkers [2] . Op één maand kijken 768.733 kinderen van 4 tot 14 jaar en meer dan 3,8 miljoen kijkers alle leeftijden.

De Studio 100 TV-zenders bieden entertainment voor jong en nostalgie voor oud. Het zijn de familiezenders bij uitstek.

Naast muziekclips (meer dan 1.000) brengt Studio 100 TV shows, tv-specials en films van heel wat klassieke en nieuwe Studio 100-helden zoals bijvoorbeeld Maya, Wickie de Viking, Samson en Gert of Fred et Samson, Plop, Piet Piraat of Pat le Pirate, Mega Mindy, K3 en Bumba. Ook de nieuwe speciaal voor de zender gemaakte tv-reeksen hebben ondertussen veel fans. Kosmoo, Flin & Flo, Lolly Lolbroek en Plop en de Peppers hebben heel wat hartjes veroverd.

De Nederlandstalige Studio 100 TV is exclusief te zien bij Telenet op kanaal 33.
De Franstalige Studio 100 TV is exclusief te bekijken bij Proximus, op de kanalen 143 en 155 (HD).

Bij Transfer zal Studio 100 TV een sterke combinatie vormen met de Nederlandstalige en Franstalige Cartoon Network. Samen zijn de zenders goed voor 20% van de kijkdichtheid op kinderen[3]. En gezien de unieke profielen, zelfs voor 26% van het dagbereik.

Door het toevoegen van Studio 100 TV NL en FR zal Transfer in 2017 34 zenders vertegenwoordigen.


[1] CIM TV / Arianna / Transfer, National, NL+FR, Total Day, Live+7, December 2016 versus December 2015, 4-14
[2] CIM TV / Arianna / Transfer, National, NL+FR, Total Day, Live+7, December 2016, 4+ and 4-14
[3] CIM TV / Arianna / Transfer, National, 6-19h, Live+7, Jun-Dec 2016, 4-14